Leerlingvolgsysteem
Observeren en toetsen
Gedurende de hele schoolperiode observeren en toetsen we de kinderen regelmatig. Dit doen we om de ontwikkeling van ieder kind goed te kunnen volgen. We gebruiken hiervoor meerdere toets- en observatie-instrumenten:
-
In groep 1-2 volgen we de kinderen met het observatiesystemem Bosos en Hart en Handen van Iep voor het volgen van de sociaal-emotionele ontwikkelingen.
-
Vanaf groep 3 maken we gebruik van de toetsen van Cito. De sociaal emotionele ontwikkeling brengen we in kaart met behulp van Hart en Handen van Iep.
Digitaal kinddossier ParnasSys
Alle observatie- en toetsgegevens worden vastgelegd in het leerlingvolgsysteem ParnasSys. Zo bouwen we een digitaal kinddossier op, waarmee we een beeld krijgen van de ontwikkeling van ieder kind door de jaren heen. Op basis hiervan stellen we vast wat de onderwijsbehoeften zijn van ieder kind en of het extra oefening nodig heeft of juist meer uitdagende leerstof. Hierover voeren we ook gesprekken in de Gouden Driehoek kind-ouders-leerkracht.